Афіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
Бізнес
Выдатныя мясціны Беларусі
Каляндар падзей у Беларусі
Сусветная спадчына ЮНЕСКА ў Беларусі
Беларускія санаторыі і курорты
Сувеніры з Беларусі
| Галоўная | Бізнес | Бізнес-навіны

Бізнес-навіны

3 Кст 2023

Чыгуначная ветка з Беларусі да Санкт-Пецярбурга. Лукашэнка расказаў падрабязнасці новага праекта з Расіяй

Чыгуначная ветка з Беларусі да Санкт-Пецярбурга. Лукашэнка расказаў падрабязнасці новага праекта з Расіяй

3 кастрычніка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка на нарадзе па пытаннях экспарту беларускіх тавараў расказаў падрабязнасці новага праекта з Расіяй па будаўніцтве чыгуначнай веткі з Беларусі да Санкт-Пецярбурга, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

Кіраўнік дзяржавы заўважыў, што Беларусі пры экспарце тавараў даводзіцца пераадольваць шмат бар'ераў і перашкод. Адно з вузкіх месцаў - гэта пастаўкі чыгуначным транспартам.

"Зразумела, мы сышлі з прыбалтыйскіх партоў, працуем у раёне Піцера, глядзім на больш паўночныя парты Мурманска (а гэта мільёны, мільёны тон грузаў, якія мы павінны пастаўляць). Працуем і на поўдні Расійскай Федэрацыі праз іх парты. Ніхто нам не перашкаджае ў партах. Але яшчэ раз падкрэсліваю: вузкае месца - чыгуначныя пастаўкі, асабліва напрамак Санкт-Пецярбург", - сказаў Прэзідэнт.

У сувязі з гэтым Аляксандр Лукашэнка згадаў аб нядаўняй размове з Прэзідэнтам Расіі Уладзімірам Пуціным, у час якой абмяркоўвалася магчымасць рэалізацыі новых двух буйных праектаў, адзін з якіх датычыцца чыгуначнай веткі з Беларусі ў Санкт-Пецярбург.

"Мы абмяркоўвалі праблему "вузкага месца" - чыгуначнага транспарту, - адзначыў беларускі лідар. - Я папрасіў віцэ-прэм'ера Сівака і прэм'ер-міністра (віцэ-прэм'ера Анатоля Сівака і прэм'ер-міністра Рамана Галоўчанку. - Заўвага БЕЛТА), каб да маёй сустрэчы, якая адбудзецца ў бліжэйшы час, з Прэзідэнтам Расіі былі падрыхтаваны, скажам так, прэзентацыйныя матэрыялы па ўсіх вузкіх месцах у напрамку Санкт-Пецярбурга - чыгункі".

Як растлумачыў кіраўнік дзяржавы, ёсць варыянт рэалізацыі праекта ў буйным маштабе, пракладваючы другую ветку на некалькі соцень кіламетраў. Але ёсць і яшчэ адзін варыянт. "А можна вярнуцца да таго, што было ў савецкі перыяд - аднавіць раз'езды. Аднавіўшы раз'езды, мы значна павялічым на бліжэйшыя гады пастаўкі нашай прадукцыі", - растлумачыў беларускі лідар.

Паводле яго слоў, Уладзімір Пуцін гэту ідэю падтрымаў. "Кажа: "Я не ўнікаў моцна ў гэта пытанне, давай яго абмяркуем пры сустрэчы". Мы гэту сустрэчу намячаем (у сярэдзіне кастрычніка ў Бішкеку, дзе запланавана правядзенне саміту СНД. - Заўвага БЕЛТА), абмяркуем пытанні чыгуначных паставак", - расказаў Аляксандр Лукашэнка, дадаўшы, што на парадку дня сустрэчы будзе таксама тэматыка выкарыстання партовых магутнасцей.

Журналісты па выніках нарады пацікавіліся ў Надзвычайнага і Паўнамоцнага Пасла Беларусі ў Расіі Дзмітрыя Крутога, ці ўдалося прывесці да адзінага меркаванні па лагістычных перспектывах у Расіі (у частцы і партоў, і чыгункі) або па-ранейшаму ідуць падлікі, каб не ўпусціць важных аспектаў.

Як растлумачыў у сувязі з гэтым кіраўнік дыпмісіі, цяпер у экспарце беларускіх грузаў рознага ўзроўню задзейнічаны 19 партоў Расіі, уключаючы парты Санкт-Пецярбурга, Наварасійска, Далёкага Усходу. Некаторыя беларускія кампаніі самастойна дамаўляюцца з імі аб пастаўках тавараў.

"Але ключавыя аб'ёмы, вядома, кантралююць урад, міністры і профільныя рабочыя групы", - заўважыў пасол. І асноўная стаўка ў гэтым плане робіцца на партовыя магутнасці Санкт-Пецярбурга і Мурманска.

У апошнім Беларусь разглядае два асноўныя варыянты партоў і два альтэрнатыўныя. Цяпер адгружаюцца базавыя партыі пілотных тавараў праз парты Мурманска для таго, каб палічыць эканамічны складнік і скласці бізнес-план.

Што датычыцца Санкт-Пецярбурга, то там таксама ёсць некалькі партоў. "Яны (у Расіі - Заўвага БЕЛТА) ужо зразумелі зручнасць і перспектывы работы з беларусамі. І паўстала пытанне вузкага горла чыгункі", - растлумачыў Дзмітрый Крутой. Варыянтаў вырашэння сітуацыі два. Яны даложаны лідарам дзвюх дзяржаў, і ў час іх бліжэйшай сустрэчы плануецца прыйсці да канкрэтных рашэнняў.

Паводле слоў пасла, адзін з магчымых варыянтаў (найболей просты) - аднавіць раз'язныя станцыі ў Расіі. "Тут пытанне толькі грошай. Частка грошай ёсць у Расійскай чыгункі, і частка рэсурсаў. Трэба прымаць рашэнне на ўрадавым узроўні ў Расіі, улічваючы, што гэта іх станцыі, - сказаў ён. - Тое, што праходзіць па нашай частцы. У прынцыпе аб'ёму на сярэднетэрміновую перспектыву будзе дастаткова. Мы тут ніякіх інвестыцый можам і не рабіць".

Архіў
Пн Аўт Сер Чцв Пт Сб Нядз
Помнікі Вялікай Айчыннай вайны ў Беларусі