Афіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
Бізнес
Каляндар падзей у Беларусі
Выдатныя мясціны Беларусі
Сусветная спадчына ЮНЕСКА ў Беларусі
Беларускія санаторыі і курорты
Сувеніры з Беларусі
| Галоўная | Бізнес | Бізнес-навіны

Бізнес-навіны

20 Ліс 2023

Больш за 80 працэнтаў экспартуемай беларускай прадукцыі накіроўваецца ў Еўразійскі рэгіён

Больш за 80 працэнтаў экспартуемай беларускай прадукцыі накіроўваецца ў Еўразійскі рэгіён
Фота з архiва

20 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Больш за 80 працэнтаў экспартуемай беларускай прадукцыі накіроўваецца ў Еўразійскі рэгіён, расказала карэспандэнту БЕЛТА намеснік дырэктара па навуковай рабоце Інстытута сістэмных даследаванняў у АПК НАН Беларусі Святлана Кандраценка.

"У 2022 годзе наша краіна дасягнула рэкордна высокага паказчыка па аб'ёме паставак прадуктаў харчавання на знешні рынак - $8,3 млрд, што на 24 працэнты больш, чым у папярэднім годзе. Больш за 80 працэнтаў прадукцыі накіроўваецца ў Еўразійскі рэгіён. Гэта значны ўклад у забеспячэнне не толькі нацыянальнай, але і калектыўнай харчовай бяспекі", - запэўніла спецыяліст.

Таксама яна падкрэсліла, што беларуская экспартная карзіна добра збалансавана, але пры гэтым хутка ўдасканальваецца з улікам патрабаванняў рынку. Нашы прадпрыемствы пашыраюць асартымент, у якім з'яўляецца ўсё больш прадуктаў з высокай дабаўленай вартасцю, у тым ліку арыгінальныя сыры, малочная прадукцыя, каўбасы, мясныя паўфабрыкаты, кандытарскія вырабы з шакаладу і цукру, кансерваваная плодаагароднінная прадукцыя.

"Для таго каб замацавацца на рынках і паліцах магазінаў, напрыклад, у Кітаі ці краінах Блізкага Усходу, важна правесці глыбокі маркетынгавы аналіз спажывецкіх пераваг і прапанаваць арыгінальны беларускі прадукт, які будзе адпавядаць мясцовай культуры харчавання. У сувязі з гэтым вырашальную ролю адыгрывае інавацыйны патэнцыял нашых таваравытворцаў. Адзначу, што ў сярэднім сярод вытворцаў прадуктаў харчавання доля інавацыйна актыўных арганізацый у 2022 годзе складала амаль 30 працэнтаў, у тым ліку сярод вытворцаў шакаладных і цукрыстых кандытарскіх вырабаў - 57 працэнтаў, прадуктаў дзіцячага харчавання і дыетычных прадуктаў - 50 працэнтаў, малочных прадуктаў - 37 працэнтаў, прадуктаў з рыбы - 29 працэнтаў. Практыка паказвае, што ўсе віды інавацый, у тым ліку стварэнне новых прадуктаў, інгрэдыентаў, тэхналогій апрацоўкі, мадэлей пашырэння на рынку, дазваляюць таваравытворцу атрымаць ключавыя канкурэнтныя перавагі і павялічыць маржынальнасць продажаў", - дадала намеснік дырэктара па навуковай рабоце Інстытута сістэмных даследаванняў у АПК НАН Беларусі.

Архіў
Пн Аўт Сер Чцв Пт Сб Нядз
Помнікі Вялікай Айчыннай вайны ў Беларусі