27 кастрычніка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Самыя запатрабаваныя напрамкі паставак беларускіх грузаў - Расія і Кітай. Якія яшчэ напрамкі асвойваюцца, у эфіры тэлеканала СТБ расказаў гендырэктар РУП "Белмытнясэрвіс" Дзмітрый Кавалёнак, паведамляе БЕЛТА.
У ліку найбольш запатрабаваных напрамкаў, куды пастаўляюцца беларускія грузы, кіраўнік прадпрыемства назваў Расію і Кітай. "Дадаткова мы распрацоўваем тэхнічныя і лагістычныя рашэнні па дастаўцы тавараў у краіны далёкай дугі. Так, гэта адбываецца зусім няпроста, паколькі ў нас няма выхаду да мора, мы выкарыстоўваем расійскія парты, але новыя экспедытары, з якімі мы супрацоўнічаем, могуць нам прадаставіць розныя тэхнічныя рашэнні - у Пакістан, Іран, краіны Паўночнай Афрыкі", - расказаў Дзмітрый Кавалёнак.
Пасля закрыцця для Беларусі еўрапейскага калідора, паводле слоў гендырэктара "Белмытсэрвісу", з'явіліся праблемы і з фінансавай лагістыкай. "Вялікая колькасць банкаў прыпыніла работу па атрыманні ці накіраванні грашовых сродкаў, але гэта пытанне цяпер не стаіць востра, яно вырашаецца. Буйныя кампаніі адкрылі рахункі ў беларускіх банках альбо мы знайшлі правільныя танныя рашэнні. Сёння мы выкарыстоўваем асноўныя, напэўна, парты Расійскай Федэрацыі па мультымадальнай лагістыцы. Яна з'яўляецца асноўнай на сённяшні момант, таму што даставіць тавары з Беларусі магчыма, толькі выкарыстоўваючы ў асноўным расійскія парты. Гэта Санкт-Пецярбург, Наварасійск, Уладзівасток. Да гэтых гарадоў можна даставіць і чыгункай, і аўтамабільным транспартам, а ў кожнай з лагістычных кампаній (добра, у Беларусі іх вялікая колькасць і канкурэнцыя вельмі высокая) ёсць ужо напрацаваныя рашэнні, з дапамогай якіх мы можам дастаўляць і ў Інданезію, і ў В'етнам, і ў краіны Афрыкі, і ў Лацінскую Амерыку", - дадаў ён.


Дзмітрый Кавалёнак падкрэсліў, што лагістыка можа ўплываць на канечны кошт тавару. "Калі мы гаворым пра сыравінныя грузы, у першую чаргу нашы лесаматэрыялы або сыравінныя ўгнаенні, то лагістыка мае вялікае значэнне, і падаражэнне аказвае ўплыў на канечны кошт канечнага пакупніка. Калі размова ідзе пра тавары з высокім дабаўленым коштам, лагістыка там значна меншая, і мы можам канкурыраваць на больш цікавых умовах. Па часе сёння мы гаворым пра 60 дзён, у сярэднім гэта мультымадальны кейс, які можа давезці тавар", - растлумачыў кіраўнік прадпрыемства.
Ён таксама адзначыў, што беларусы асвойваюць Паўночны марскі шлях. Некалькі кантэйнераў паступілі з Кітая ў Беларусь і ад айчынных прадпрыемстваў у КНР. У дарозе яны знаходзяцца 40-60 дзён у залежнасці ад часу загрузкі. Тавары ідуць праз Санкт-Пецярбург у Цындаа. "Вялікім стрымальным фактарам з'яўляецца часовае абмежаванне гэтага порта, паколькі ён працуе з ліпеня па кастрычнік. Планы да 2030 года - зрабіць Паўночны марскі шлях круглагадовым", - праінфармаваў Дзмітрый Кавалёнак.
Гаворачы аб праблемах дастаўкі грузаў у ЕС, у прыватнасці ў Польшчу, асабліва пасля закрыцця граніцы, гендырэктар "Белмытнясэрвісу" адзначыў, што беларускі бок стараецца знайсці аптымальныя надглядныя рашэнні, напрыклад устанаўлівае дадатковыя надглядныя комплексы. "Колькасць пропускаў павялічваецца. Мы параўноўваем мінулы тыдзень з бягучым. Мы з аптымізмам глядзім на наступны тыдзень, як гэта будзе ўплываць. Але да нарматыўнай колькасці пропуску мы яшчэ далёка не дацягваем", - падзяліўся Дзмітрый Кавалёнак.