23 кастрычніка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка падтрымаў прапанову, якая прадугледжвае аказанне дзяржаўнай падтрымкі Беларускай чыгунцы. Аб гэтым па выніках нарады кіраўніка дзяржавы з кіраўніцтвам Саўміна расказаў журналістам начальнік дзяржаўнага аб'яднання "Беларуская чыгунка" Валерый Вярэніч, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Прэзідэнт падтрымаў нашы прапановы, якія ўнесены ў праект распараджэння (аб дзяржаўнай падтрымцы БЧ. - Заўвага БЕЛТА). Гэта накладае пэўныя абавязацельствы на калектыў Беларускай чыгункі і прызначана мабілізаваць намаганні па ўсіх напрамках. А напрамкаў дастатковая колькасць для таго, каб атрымаць у бліжэйшай будучыні той вынік, які мы плануем і які мы закладвалі ў свае бізнес-планы", - сказаў начальнік БЧ.
Валерый Вярэніч растлумачыў, што БЧ не прасіла выдзялення новых сродкаў. Размова ідзе аб прадаўжэнні тэрміну пагашэння па раней узятых крэдытах. "Ёсць пэўная сума, якую трэба аддаць за 5 гадоў. Гэта для нас вельмі цяжкая фінансавая нагрузка", - дадаў ён.
Справа ў тым, што цяпер перавозачная дзейнасць БЧ дае прыбытак, але яго недастаткова для таго, каб закрыць усе абавязацельствы па крэдытах, якія браліся да гэтага. "Мы папрасілі пасунуць тэрміны яшчэ на 5 гадоў - да 2035 года", - расказаў Валерый Вярэніч.
Адпаведна зменшыцца фінансавая нагрузка пасля вяртання крэдытаў, а вызваленыя сродкі можна будзе ўкласці ў рамонт, інфраструктуру, развіццё. Крэдыты раней браліся на куплю рухомага саставу, электрыфікацыю - рэалізацыю вялікіх інфраструктурных праектаў. "Укладваючы сродкі ў вытворчасць, мы разумеем, што мы далей можам зарабіць", - падкрэсліў начальнік БЧ.


Прэзідэнт на нарадзе адзначыў, што БЧ - адно з найважнейшых прадпрыемстваў не толькі транспартнай галіны, але і ўсёй краіны ў цэлым. Ён канстатаваў, што з-за санкцый, а таксама сітуацыі ва Украіне, дзе некалькі беларускіх таварных саставаў літаральна па-пірацку былі захоплены і ўтрымліваюцца, грузапатокі давялося кардынальна трансфармаваць, шукаць новую лагістыку і ў цэлым мабілізавацца. Хоць даходы і праселі, але ў цэлым перавозачная дзейнасць БЧ застаецца прыбытковай.
"Як мне дакладваюць, фінансавае становішча прадпрыемства цяпер абцяжарваюць высокія расходы па абслугоўванні крэдытаў, прыцягнутых пад інфраструктурныя праекты і закупку новага рухомага саставу", - адзначыў кіраўнік дзяржавы.
Каб стабілізаваць сітуацыю, і быў падрыхтаваны праект распараджэння аб дзяржаўнай падтрымцы Беларускай чыгункі. Адначасова Аляксандр Лукашэнка нагадаў, што БЧ - гэта не "самыя бедныя людзі". Асабліва па прычыне фактаў, выяўленых праваахоўнымі органамі, у выніку чаго шэраг службовых асоб з гэтай сферы некаторы час таму, як сказаў кіраўнік дзяржавы, "адправілі на пасядзелкі".
Прэзідэнт таксама агучыў агульны прынцыповы падыход да аказання дзяржпадтрымкі па любым напрамку. Кіраўнік дзяржавы арыентуе ў большай ступені разлічваць на ўнутраныя рэзервы, а не падтрымку з бюджэту, каб праз некаторы час зноў не прыходзіць "з працягнутай рукой".
"Чарговы раз публічна вас папярэджваю: перастаньце хадзіць сюды за грашыма. Перастаньце. Ёсць працоўныя калектывы, ёсць кампетэнцыі. У гэтым выпадку ёсць паязды, аўтамабілі, самалёты, верталёты і іншае. Лятайце і перамяшчайцеся", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.