29 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Мінскі аўтамабільны завод на міжнароднай прамысловай выстаўцы "ІНАПРАМ. Беларусь", якая праходзіць 29 верасня - 1 кастрычніка ў Мінскім міжнародным выставачным цэнтры, прадставіў дзевяць адзінак тэхнікі, у тым ліку натурны ўзор удасканаленага гібрыднага цягача MAZ-Х, электрычны смеццявоз і турыстычны аўтобус. Аб гэтым расказаў журналістам намеснік галоўнага канструктара па грузавой тэхніцы МАЗ Мікалай Лакатко, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
На такую тэхніку прадпрыемства робіць стаўку ў будучым. МАЗ зацікаўлены ў прадметным і ўсебаковым абмеркаванні варыянтаў абнаўлення транспарту з усімі дружалюбнымі краінамі. Асноўны ўпор зроблены на перспектыўныя і інавацыйныя рашэнні для магістральных перавозак, гарадской мабільнасці, будаўнічай і здабыўной галін, камунальнай гаспадаркі. "Развіваем такія напрамкі і хочам супрацоўнічаць з расійскімі кампаніямі, якія таксама ў гэтым дасягнулі поспеху. Гэта магчымасць павысіць кампетэнцыі", - адзначыў Мікалай Лакатко.
Гаворачы аб навацыях гібрыднага цягача MAZ-Х, ён выдзеліў такія характарыстыкі, як палепшаная кампаноўка кабіны (зона пасажыра, месца адпачынку і кухонны блок), інтэграваная панэль прыбораў беларускай вытворчасці. Таксама ў гэтай мадэлі паглыблена лакалізацыя, павялічана магутнасць сілавога прывода. Прыменены рухавік унутранага згарання экалагічнага класа 6 замест класа 5, які выкарыстоўваўся раней. Прымененыя рашэнні даюць магчымасць максімальна выкарыстоўваць перавагі гібрыднага прывода і забяспечыць пры гэтым далёкасць прабегу, супастаўную з дызельнымі аўтамабілямі.
Таксама на прадпрыемстве разлічваюць на значны інтарэс расійскіх спажыўцоў да лінейкі газаматорнай тэхнікі. Прадстаўлены газаматорны аўтобус МАЗ 303948 (новая мадэль у лінейцы 3-га пакалення гарадской тэхнікі), а таксама магістральны цягач МА3-54А02N з рэстайлінгавай кабінай, што працуе на звадкаваным прыродным газе. Уся тэхніка валодае высокім узроўнем запасу ходу.
Тэхніка на электрычнай цязе прадстаўлена смеццявозам МА3-GТе. Гэта адзін з самых перадавых узораў экалагічнай камунальнай тэхнікі. Тут упершыню прыменена нізкападлогавая кабіна з вялікай плошчай унутранай прасторы, шклення і сістэма электронных люстраў.
Таксама МАЗ актыўна прадаўжае працаваць над развіццём флагманскай лінейкі турыстычных аўтобусаў. На выстаўцы паказана мадэль МАЗ 351. У салоне можа размясціцца да 51 пасажыра, прадугледжаны месца для гіда, санітарны пакой, кухня, халадзільнік, мультымедыйная сістэма, сістэма кандыцыяніравання і інш. У аўтобус упершыню інтэгравана аўтаматычная каробка перадач, што істотна спрашчае кіруемасць, забяспечвае аптымальны выбар перадачы, зніжае знос рухавіка.
Удасканаленне грузавой тэхнікі МАЗ будуецца на развіцці і прымяненні рабатызаваных і аўтаматычных каробак перадач. Прадстаўлены дызельны ізатэрмічны аўтафургон "Купава 673100", майнінгавы самазвал МА3-65262L, а таксама камбінаваная дарожная машына на базе самазвала МА3 (вытворца абсталявання "Смалмаш", Смаленская вобласць).
"Уся прадстаўленая тэхніка мае высокі ўзровень лакалізацыі ў рамках Саюзнай дзяржавы за кошт кампанентаў і рашэнняў беларускай і расійскай вытворчасці", - адзначыў Мікалай Лакатко.
Экспазіцыя размяшчаецца як унутры цэнтра, так і на вуліцы. У рамках форуму запланавана падпісанне шэрага пагадненняў аб супрацоўніцтве з расійскімі партнёрамі.