6 лістапада, Мазыр /Кар. БЕЛТА/. Прэзідэнту Беларусі Аляксандру Лукашэнку ў час рабочай паездкі ў Мазырскі раён, дзе ён прыняў удзел ва ўрачыстым адкрыцці абноўленага моста цераз раку Прыпяць, далажылі аб планах па будаўніцтве ў Беларусі дарог на бліжэйшыя гады, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Па рэканструкцыі мы пойдзем кропкава. Гэта ў асноўным міжнародныя транспартныя калідоры", - далажыў міністр транспарту і камунікацый Аляксей Ляхновіч.
Размова, у прыватнасці, пра аўтадарогі М-3, М-10, Р-46, Р-99, Р-122, а таксама найбольш запатрабаваныя ўчасткі, якія маюць значную інтэнсіўнасць руху: Р-28, Р-53, Р-83.
Аляксей Ляхновіч далажыў аб планах па рэканструкцыі дарог у напрамку Віцебска і Полацка. Цяпер усе абласныя цэнтры звязаны аўтамабільнымі дарогамі першай катэгорыі з горадам Мінскам, за выключэннем Віцебска. Пры гэтым аўтадарога М-3 Мінск - Віцебск на ўчастку ад Мінска да Лепеля, а таксама аўтадарога Р-46 з'яўляюцца транспартным калідорам у напрамку партовай інфраструктуры Ленінградскай вобласці Расійскай Федэрацыі.
У мэтах павышэння эфектыўнасці перавозкі экспартна-імпартных грузаў цяпер выконваецца рэканструкцыя аўтадарогі М-3 ад Плешчаніц да граніцы Мінскай і Віцебскай абласцей па параметрах 1-й тэхнічнай катэгорыі. Таксама прадаўжаецца рэканструкцыя дарогі Р-46 ад Лепеля да Полацка, завяршыць якую плануецца ў 2026 годзе. У сваю чаргу капітальны рамонт аўтадарогі Р-46 ад Полацка да граніцы з Расійскай Федэрацыяй быў праведзены ў 2024 годзе.
"Такім чынам цэнтр Віцебскай вобласці ў нас будзе злучаны з Мінскам. І ў гэтых адносінах людзі павінны быць удзячны, што мы гэта зробім", - зрабіў выснову кіраўнік дзяржавы.
Прадаўжаецца рэканструкцыя на яшчэ адным міжнародным калідоры. Гэта траса Р-122 Магілёў - Чавусы. "Мы цяпер пачалі ўчастак дарогі, і ў наступнай пяцігодцы мы яго таксама завяршаем, - расказаў Аляксей Ляхновіч. - Там каля 40 кіламетраў".
"Калі там на ўсходзе будзем атамную станцыю будаваць, трэба будзе паскарацца", - заўважыў на гэта Аляксандр Лукашэнка.
Пачалася рэканструкцыя М-10, якая з'яўляецца магістраллю, што ідзе ад граніцы Расіі да Кобрына. "Калі мы пабудуем да Кобрына гэту дарогу?" - удакладніў кіраўнік дзяржавы.
"Мы бачым, што на гэтым участку, які мы цяпер пачалі ад Гомеля да Мазыра, у нас ёсць інтэнсіўнасць руху", - далажыў міністр.
Рэканструкцыя аўтамабільнай дарогі М-10 на ўчастку ад Рэчыцы да Калінкавіч працягласцю 86 км ажыццяўляецца па параметрах 1-й тэхнічнай катэгорыі з уладкаваннем цэментабетоннага пакрыцця.
Аляксандр Лукашэнка падкрэсліў, што гэты ўчастак, безумоўна, трэба рабіць, ён неабходны для ўнутраных мэт. Аднак яго не задаволілі планы завяршыць гэты ўчастак толькі да 2029 года і ён прапанаваў дзейнічаць хутчэй. "Да Мазыра (ад Гомеля. - Заўвага БЕЛТА) яна павінна быць, як з Мінска да Гомеля. І нам трэба паскарацца, - сказаў ён. - А ўжо ад Мазыра туды далей - праз Петрыкаў, Жыткавічы і да Кобрына - пакуль на паўзу паставім. Можа, штосьці зменіцца".
Як адзначаюць у Мінтрансе, на ўчастку М-10 ад Калінкавіч да Кобрына працягласцю 343 км інтэнсіўнасць руху транспартных сродкаў адпавядае існуючым катэгорыям дарогі. Плануецца далейшае падтрыманне гэтага ўчастка ў належным стане.


Частка даклада міністра датычылася даручэння Прэзідэнта апрабаваць тэхналогію ўкладкі бетоннай асновы дарогі паверх асфальту. Цяпер гэты падыход прымянілі на невялікім участку трасы М-4 Мінск-Магілёў, і вопыт удалы.
"Гэта значыць падыходзіць? Па асфальце бетон пакласці можам?" - удакладніў кіраўнік дзяржавы.
Кіраўніку дзяржавы далажылі, што работ пры такім падыходзе трэба выконваць менш, а таксама ніжэйшая цана, калі параўноўваць з рэканструкцыяй.
"Калі гэта абгрунтавана, тэхналагічна правільна, гэта трэба рабіць", - сказаў Прэзідэнт.
Прынята рашэнне, што па такой тэхналогіі будуць рабіць асноўныя выхады з Мінска, каб не ўводзіць у далейшым летнія і вясеннія абмежаванні для велікагрузаў. Уладкаванне цэментабетоннага пакрыцця дасць магчымасць значна палепшыць якасць пакрыцця найболей грузанапружаных участкаў дарог і павялічыць дапушчальную нагрузку на вось да 11,5 тоны.
Асобна Аляксандру Лукашэнку даложана аб даручэнні па ўладкаванні дарог з цвёрдым пакрыццём да аграгарадкоў. "У нас з абласных цэнтраў да раённых цэнтраў дарогі ёсць. Няма такога цэнтра, які з абласным не быў бы злучаны цвёрдым пакрыццём. Далей трэба ісці глыбей - ад раённага цэнтра да аграгарадкоў", - сказаў кіраўнік дзяржавы.
Раней урадам быў зацверджаны адпаведны пералік на 2025-2026 гады, які ўключае 34 аграгарадкі, для забеспячэння максімальна камфортнага пад'езду да якіх неабходна было зрабіць удасканаленае пакрыццё на ўчастках дарог агульнай працягласцю 156 км. У бягучым годзе зрабілі 108 км да 29 такіх населеных пунктаў (большасць у Віцебскай вобласці), а на наступны год засталося 5 населеных пунктаў і 48 км.
Аляксандр Лукашэнка адзначыў, што трэба вельмі ўважліва падыходзіць да гэтай работы і арыентаваць на перспектыўныя аграгарадкі. "Калі вызначыліся, што там будзе аграгарадок, да яго трэба рамантаваць або падводзіць дарогу, - сказаў кіраўнік дзяржавы. - Галоўнае не аграгарадок (фармальны статус населенага пункта. - Заўвага БЕЛТА), а людзі. Калі там будуць жыць людзі, дарогу рабі. Але калі мы разумеем, што там людзей не будзе, дык навошта ж мы туды будуем такую дарогу? Таму яшчэ раз трэба па краіне ў цэлым і па Віцебскай вобласці прарэвізаваць. А грошы мы знойдзем куды накіраваць".
У гэтым жа рэчышчы кіраўнік дзяржавы заклікае дзейнічаць і адносна крыху меншых вёсак. "Мы павінны бачыць дынаміку. Перспектыву. Калі гэта 200 чалавек і кожны год людзі выязджаюць, і там не будзе гэтай вёскі, навошта туды лезці? Мы ж дзяржаўныя дзеячы. Мы павінны рабіць там, дзе трэба. Рэвізію трэба правесці і паглядзець, не закопваць грошы там, дзе гэта не трэба", - сказаў ён.
У цэлым па выніках рэалізацыі дзяржпраграмы на 2021-2025 гады чакаецца выкананне рамонту і рэканструкцыі 18 тыс. км аўтамабільных дарог рэспубліканскага і мясцовага значэння, а таксама 24 тыс. пагонных метраў маставых збудаванняў на іх (477 штук).
Адным з пяці прыярытэтаў, прадугледжаных канцэпцыяй праграмы сацыяльна-эканамічнага развіцця Беларусі на наступную пяцігодку, з'яўляецца прыярытэт "Якасныя дарогі - новыя дарогі па сучасных стандартах якасці". Сярод асноўных задач па рэалізацыі гэтага прыярытэту - рамонт і рэканструкцыя 25 тыс. км аўтамабільных дарог агульнага карыстання.
Мінтрансам сумесна з зацікаўленымі падрыхтаваны праект дзяржпраграмы "Дарогі Беларусі" на 2026-2030 гады.