16 ліпеня, Мінск /Таццяна Іванюк - БЕЛТА/. Энергетыкі Беларусі і Турцыі падрыхтавалі праект міжурадавага пагаднення аб супрацоўніцтве ў галіне мірнага выкарыстання атамнай энергіі. Аб гэтым карэспандэнту БЕЛТА паведаміла начальнік аддзела міжнароднага супрацоўніцтва Дэпартамента па ядзернай энергетыцы Міністэрства энергетыкі Беларусі Лілія Дулінец.
"Праект прадугледжвае, што бакі, згодна з заканадаўствамі і міжнароднымі абавязацельствамі сваіх дзяржаў, будуць развіваць навуковае, тэхнічнае і эканамічнае супрацоўніцтва ў галіне выкарыстання атамнай энергіі ў мірных мэтах у адпаведнасці з патрэбнасцямі нацыянальных ядзерных праграм", - удакладніла яна. Узаемадзеянне плануецца па шэрагу напрамкаў, у тым ліку ў выбары пляцовак, праектаванні, будаўніцтве, эксплуатацыі, мадэрнізацыі, выпрабаваннях і тэхабслугоўванні атамных электрастанцый і даследчых рэактараў. Таксама плануецца супрацоўніцтва ў прымяненні радыяцыйных тэхналогій і будаўніцтве звязаных з імі аб'ектаў, у разведцы і распрацоўцы уранавых радовішчаў, падрыхтоўцы спецыялістаў у галіне мірнага выкарыстання атамнай энергіі.
Супрацоўніцтва можа выяўляцца і ў форме абмену навукова-тэхнічнай інфармацыяй і кадрамі, правядзення навуковых семінараў, канферэнцый і сімпозіумаў. Магчыма стварэнне сумесных рабочых груп па рэалізацыі распрацовак і праектаў у галіне навуковых даследаванняў, заключэнне ліцэнзійных пагадненняў і перадача патэнтаў.
У беларускім Мінэнерга 15 ліпеня прайшлі кансультацыі з прадстаўнікамі турэцкай дэлегацыі па падрыхтоўцы праекта міжурадавага пагаднення. У мерапрыемстве ад беларускага боку ўдзельнічалі прадстаўнікі ДНУ "Сосны", МЗС, Дзяржатамнагляда, Беларускай АЭС і Дэпартамента па ядзернай энергетыцы. У склад турэцкай дэлегацыі ўвайшлі спецыялісты Міністэрства энергетыкі і прыродных рэсурсаў, Турэцкага агенцтва па атамнай энергіі, а таксама пасольства Турцыі ў Беларусі.
Па жаданні партнёраў сёння турэцкія спецыялісты наведваюць пляцоўку будаўніцтва Беларускай АЭС, а таксама Інфармацыйны цэнтр АЭС у Астраўцы.
Пн | Аўт | Сер | Чцв | Пт | Сб | Нядз |
---|