Афіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
Улада
Каляндар падзей у Беларусі
Выдатныя мясціны Беларусі
Сусветная спадчына ЮНЕСКА ў Беларусі
Беларускія санаторыі і курорты
Сувеніры з Беларусі
| Галоўная | Улада | Падзеі

Падзеі

15 Врс 2025

Старшыня ДМК Беларусі: суседнія краіны парушаюць пагадненні па пропуску праз граніцу транспарту

Старшыня ДМК Беларусі: суседнія краіны парушаюць пагадненні па пропуску праз граніцу транспарту

15 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Суседнія з Беларуссю краіны парушаюць пагадненні па колькасці прапускаемага праз граніцу транспарту. Аб гэтым далажыў кіраўніку дзяржавы Аляксандру Лукашэнку старшыня дзяржаўнага мытнага камітэта Беларусі Уладзімір Арлоўскі, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"На граніцы сітуацыя складаная. Нягледзячы на гэта, на ўезд да нас у краіну як грузы, так і легкавыя машыны фізічных асоб мы афармляем максімальна хутка. Вядома, кантроль ёсць, кантроль абавязковы. Але спецыяльнага нейкага зацягвання часу не дапускаем. Што датычыцца выезду, тут усё залежыць ад сумежнага боку. Колькі бяруць, столькі мы і афармляем на выезд. Прапускаюць аўтамабіляў да сябе ў разы менш, чым устаноўлена нашымі пагадненнямі", - сказаў кіраўнік мытнага ведамства.

Ён прывёў прыклад, што калі на літоўскім напрамку можна афармляць 500-600 грузавікоў, то рэальна прапускаюць толькі да 100 машын.

"Яны абяцалі больш браць для афармлення грузаў, але бяруць у разы менш? Гэта значыць, яны парушаюць пагадненне?" - удакладніў кіраўнік дзяржавы.

"Парушаюць пагадненне. Прычым прымаюць менш наўмысна. Уся інфраструктура ёсць, пункты пропуску, тэхніка. Але робіцца гэта наўмысна. Адпаведна калі прымаюць аўтамабіляў менш, чэргі на нашым баку ўтвараюцца", - адказаў Уладзімір Арлоўскі.

Аляксандр Лукашэнка нагадаў аб дамоўленасці, каб ДМК укараніў электронную чаргу, каб людзі не стаялі доўга на граніцы.

"Так і зрабілі. Той, хто хоча на пляцоўцы чакаць (непасрэдна каля граніцы. - Заўвага БЕЛТА), - усе ўмовы створаны - кафэ, душ, туалеты, Wi-Fi. Але, самае галоўнае, паколькі чэргі сталі ўжо часам больш за тыдзень, столькі чалавеку чакаць проста ў машыне немагчыма, таму мы такую тэхналогію ў гэтым годзе адпрацавалі: рэгіструем у электроннай чарзе і адпускаем такія аўтамабілі, каб яны маглі чакаць перасячэння граніцы там, дзе зручней. А паведамляем ужо за некаторы час перад перасячэннем граніцы, каб прыехаць і камфортна перасекчы граніцу", - расказаў Уладзімір Арлоўскі.

Як расказалі БЕЛТА ў ДМК, сітуацыя з чэргамі на граніцы з-за наўмысных дзеянняў сумежных краін застаецца складанай. Перад дзеючымі двума літоўскімі і адным латвійскім пунктамі пропуску ў чэргах на выезд штодзённа знаходзіцца каля 300-400 грузавых  аўтамабіляў (чаканне выезду 5-7 сутак), па польскім напрамку чаканне складала да сутак.

Па легкавым напрамку на літоўскім і латвійскім участках граніцы чарга на выезд складае да 300 легкавых аўтамабіляў (час чакання - да сутак). Паблізу пункта пропуску "Брэст" чарга аўтамабіляў, якія чакалі выезду ў Польшчу, у жніўні даходзіла да 5 тыс., аўтобусаў - да 150 адз., час чакання выезду складаў да 8 дзён.

Што датычыцца нядаўняга закрыцця граніцы польскім бокам, у ДМК адзначаюць, што гэта недальнабачнае рашэнне закранула жыццёвыя інтарэсы звычайных грамадзян не толькі Польшчы і Беларусі, але і іншых дзяржаў. Ёсць і эканамічныя наступствы, негатыўныя перш за ўсё для самой Польшчы, якая з'яўляецца краінай адпраўлення амаль 50 працэнтаў тавараў, што накіроўваюцца праз беларуска-польскі ўчастак граніцы.

"Польскія ўлады падвялі сваіх жа партнёраў як у Еўрапейскім саюзе, так і іншых рэгіёнаў свету, у тым ліку з Кітая. Практычна трэць грузаў, якія накіроўваюцца праз граніцу Беларусі і Польшчы на захад, складаюць тавары кітайскага паходжання", - заявілі ў ДМК.

Архіў
Пн Аўт Сер Чцв Пт Сб Нядз
Помнікі Вялікай Айчыннай вайны ў Беларусі