Афіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
Улада
Каляндар падзей у Беларусі
Выдатныя мясціны Беларусі
Сусветная спадчына ЮНЕСКА ў Беларусі
Беларускія санаторыі і курорты
Сувеніры з Беларусі
| Галоўная | Улада | Падзеі

Падзеі

21 Кст 2025

"Біблія нарматворчасці". Чупрыс расказала пра навацыі законапраекта, унесенага ў парламент Прэзідэнтам


21 кастрычніка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Намеснік кіраўніка Адміністрацыі Прэзідэнта Вольга Чупрыс, адказваючы на пытанні журналістаў, расказала падрабязнасці пра ўнесены кіраўніком дзяржавы ў парламент законапраект "Аб змяненні законаў па пытаннях нарматворчай дзейнасці", перадае карэспандэнт БЕЛТА.

Паводле яе слоў, гэты законапраект можна лічыць завяршэннем вялікай работы па рэвізіі заканадаўства, якая была праведзена па даручэнні Прэзідэнта. Пры гэтым ім ставілася задача не проста праводзіць такія няхай і маштабныя, але ўсё ж разавыя акцыі, а рабіць гэта на пастаяннай аснове. У рэчышчы такіх даручэнняў быў падрыхтаваны законапраект аб нарматворчай дзейнасці. Ён павінен быў адпавядаць некалькім ключавым патрабаванням - зразумеласць, дакладнасць, сістэмнасць, празрыстасць, даступнасць заканадаўства.

Законапраект адрасаваны перш за ўсё нарматворцам, усім дзяржаўным органам. "Гэта такая біблія нарматворчасці", - растлумачыла намеснік кіраўніка Адміністрацыі Прэзідэнта.

Хоць сам законапраект не звернуты непасрэдна да людзей, але ён працуе ў цэлым ім на карысць, паколькі накіраваны на фарміраванне зразумелага, даступнага масіву нарматыўных прававых актаў, падкрэсліла Вольга Чупрыс.

Акрамя таго, ён змяшчае дзве значныя навацыі, якія грамадзяне адчуюць на сабе. "Замацавана абавязковае патрабаванне, што нарматворчы орган павінен як мага менш выкарыстоўваць адсылачныя нормы. Гэта значыць прастата, даступнасць, - абазначыла яна першую навацыю. - І другое: мы ўзмацнілі ацэнку рэгулюючага ўздзеяння на прадпрымальніцкую дзейнасць. У законапраекце закладзена асаблівая роля Міністэрства эканомікі, якое павінна праводзіць такую ​​ацэнку і аналізаваць, ці ўлічаны інтарэсы бізнесу пры распрацоўцы нарматыўных прававых актаў".

Вольга Чупрыс звярнула ўвагу, што ў законапраект уключана важнае новае патрабаванне - неабходнасць правядзення сістэматычнай рэвізіі, інвентарызацыі заканадаўства на пастаяннай, планавай аснове. Напрыклад, прапануецца пераглядаць законы, указы Прэзідэнта раз у пяць гадоў, падзаконныя акты, пастановы Савета Міністраў і рашэнні мясцовых органаў улады - раз у тры гады, а ведамасныя акты - раз у год. "Такім чынам мы забяспечым зразумеласць, прастату, даступнасць заканадаўства для грамадзян", - сказала яна.

Каб зрабіць працэс падрыхтоўкі заканадаўчых актаў больш простым і хуткім, прадугледжана, што гэта павінна адбывацца на аснове пакетнага прынцыпу. Вольга Чупрыс растлумачыла яго сутнасць: "Калі распрацоўваецца законапраект, уносіцца ў Палату прадстаўнікоў і мы лічым, што з яго будуць вынікаць падзаконныя акты (напрыклад, пастановы Саўміна або ведамасныя нарматыўныя акты), то яны павінны ўносіцца ў Палату прадстаўнікоў у пакетах разам з законапраектам. Для чаго гэта робіцца? Для таго, каб дэпутаты, пачытаўшы палажэнні закона і ўнесеных праектаў, вынікаючых з яго, маглі задаць канкрэтныя пытанні: як будзе працаваць у звязцы закон і гэтыя пастановы на практыцы". На гэтым этапе ўжо можна скарэкціраваць закон або пастановы, ведамасныя акты, каб яны працавалі больш эфектыўна.

"Гэта патрабаванне: падумайце загадзя, што вы будзеце пісаць на будучае ў сваіх падзаконных актах, і яно рэалізавана ў законапраекце", - дадала намеснік кіраўніка Адміністрацыі Прэзідэнта. Паводле яе слоў, бываюць сітуацыі, калі дастаткова напісаць некалькі дадатковых прапаноў або артыкул у законапраект - і ніякага падзаконнага акта ў развіццё прымаць не спатрэбіцца. Такім чынам, не будзе адбывацца павелічэнне нарматыўнай базы.

А парламент у такім выпадку атрымлівае дадатковыя кантрольныя паўнамоцтвы. Іх узмацненню садзейнічае і яшчэ адна норма законапраекта. "Парламент будзе ажыццяўляць кантроль за выкананнем і рэалізацыяй заключных палажэнняў усіх законаў. Цяпер гэтым займаецца Нацыянальны цэнтр заканадаўства і прававой інфармацыі", - удакладніла Вольга Чупрыс.

"Двума гэтымі рашэннямі мы пашыраем кантрольныя паўнамоцтвы парламента. Як гаварыў Прэзідэнт, калі мы працавалі над Канстытуцыяй у абноўленым яе фармаце, нам неабходна павысіць ролю парламентарыяў, яны павінны адчуваць сваю адказнасць за ўсё заканадаўства краіны", - падкрэсліла яна.

Непасрэдная распрацоўка законапраекта ажыццяўлялася Нацыянальным цэнтрам заканадаўства і прававой інфармацыі пры ўдзеле Адміністрацыі Прэзідэнта, Савета Міністраў, дзвюх палат парламента, Вярхоўнага Суда, Генеральнай пракуратуры, іншых дзяржаўных органаў. Выкарыстаны прапановы, якія паступілі ад 66 ведамстваў, замежны вопыт і навуковыя напрацоўкі.

Гаворачы аб праведзенай рабоце, Вольга Чупрыс асабліва адзначыла актыўную ролю міністэрстваў. "Мне вельмі прыемна сказаць, што нават на апошнім этапе, калі мы былі практычна гатовы далажыць кіраўніку дзяржавы аб дапрацаваным законапраекце, два міністэрствы выказалі асобныя заўвагі. Яны былі кропкавыя, але разам з тым вельмі важныя для таго, каб пераадолець некаторыя юрыдычныя негатыўныя моманты. Вось чаму я ўдзячна ўважлівасці юрыстаў Мінфіна і МАРГ", - дадала яна.

Актыўна былі ўключаны ў працэс юрысты па ўсёй краіне. Ад іх, напрыклад, паступіла прапанова, што датычыцца дзеючага закона аб нарматворчай дзейнасці і некалькіх указаў Прэзідэнта па гэтай тэматыцы. Іншымі словамі, было прапанавана пачаць рэвізію заканадаўства з саміх сябе, сістэматызаваць яго, паглядзеўшы, якія ўказы кіраўніка дзяржавы як сталыя і выпрабаваныя часам можна ўключыць у законапраект. Па выніку ў яго ўключаны палажэнні 5 указаў. Гэта значыць, замест шасці актаў будзе адзін закон, які ўключае палажэнні гэтых указаў.

Як паведамлялася, Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка ўнёс у парламент законапраект "Аб змяненні законаў па пытаннях нарматворчай дзейнасці". Работа над дакументам вялася практычна год. Ключавыя навацыі законапраекта накіраваны на забеспячэнне кампактнасці і якасці заканадаўства.

Архіў
Пн Аўт Сер Чцв Пт Сб Нядз
Помнікі Вялікай Айчыннай вайны ў Беларусі