30 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Кожны чацвёрты абітурыент сёлетняй уступнай кампаніі - будучы інжынер, кожны дзясяты - будучы педагог або медык. Аб гэтым расказаў журналістам міністр адукацыі Андрэй Іванец, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"У мінулым годзе мы ўбачылі пэўныя складанасці з наборам, у першую чаргу на спецыяльнасці аграпрамысловага комплексу і па асобных інжынерных спецыяльнасцях. Прэзідэнту было даложана аб сістэмных мерах, якія прыняты. У першую чаргу гэта пытанне структуры набору і вызначэння адпаведных месцаў ва ўстановах вышэйшай адукацыі, - адзначыў Андрэй Іванец. - 48,2 тыс. месцаў прадугледжана для нашых абітурыентаў у ВНУ. Фактычна кожны чацвёрты - гэта будучы інжынер. Кожны дзясяты - будучы педагог або медык. Структура падрыхтоўкі і набору ва ўстановы вышэйшай адукацыі ў поўнай меры адпавядае патрэбнасцям у кадрах нашай эканомікі".
Міністр нагадаў, што ў гэтым годзе ўпершыню будуць паступаць выпускнікі інжынерных класаў. Такіх дзяцей амаль 2,4 тыс. "Выдатнікі змогуць па гутарцы, без экзаменаў паступіць ва ўніверсітэты як на інжынерныя спецыяльнасці, так і на педагагічныя спецыяльнасці негуманітарнага профілю", - сказаў ён.
Як паведамлялася, 30 мая Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка заслухаў даклад па ўступнай кампаніі. Адно з пытанняў датычылася атрымання сярэдняй спецыяльнай і прафесійна-тэхнічнай адукацыі.
"Істотна вырас аб'ём набору на прафтэхадукацыю (гэта будучыя спецыялісты рабочых прафесій). Фактычна кожны другі дзевяцікласнік выбірае траекторыю паступлення ў каледж, а не ідзе ў 10-ы і 11-ы класы для навучання ў школе. Гэта вельмі важна для нас, - падкрэсліў Андрэй Іванец. - Мы працуем над траекторыяй атрымання імі вышэйшай адукацыі. У гэтым годзе плануем прыняць у ВНУ 8,2 тыс. выпускнікоў каледжаў па скарочанай праграме".
Кіраўнік ведамства таксама расказаў аб скарачэнні няпрофільнай падрыхтоўкі ВНУ: "У мінулым годзе мы спынілі такую падрыхтоўку па 20 спецыяльнасцях, у гэтым годзе яшчэ па 50. Размова ідзе аб тым, што кожны ўніверсітэт павінен набіраць для падрыхтоўкі тых студэнтаў, пад якіх у яго ёсць і адпаведны прафесарска-выкладчыцкі склад, і матэрыяльна-тэхнічная база, каб падрыхтаваць сапраўды высакакласнага спецыяліста, а не гнацца за псеўдапрэстыжнасцю таго ці іншага напрамку".