Афіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
Навіны
Выдатныя мясціны Беларусі
Каляндар падзей у Беларусі
Сусветная спадчына ЮНЕСКА ў Беларусі
Беларускія санаторыі і курорты
Сувеніры з Беларусі
| Галоўная | Навіны | Падзеі, факты, анонсы

Падзеі, факты, анонсы

7 Врс 2020

Прэм'ера "Пер Гюнта" Вялікага тэатра раскажа аб самавызначэнні чалавека і пошуку жыццёвага шляху

Прэм'ера
Фота з архiва

7 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прэм'ера балета "Пер Гюнт" на музыку Эдварда Грыга і па матывах драмы Генрыка Ібсена адбудзецца 8 і 9 верасня на сцэне Вялікага тэатра Беларусі. Аб гэтым БЕЛТА паведамілі ў службе маркетынгавых камунікацый тэатра.

У аснову сюжэта пакладзена драматычная паэма Генрыка Ібсена. Паводле слоў балетмайстра-пастаноўшчыка Сяргея Мікеля, актуалізацыя п'есы нарвежскага драматурга была галоўнай задачай пры рабоце над спектаклем. "Мы хацелі б, каб глядач убачыў у танцы, у сюжэце, у сэнсавым напаўненні, у касцюмах, у сцэнаграфіі рысы нашага часу. Адна з асноўных тэм балета - праблема самавызначэння і рэалізацыі чалавека, пошуку жыццёвага шляху. Лёс галоўнага героя ставіць перад кожным з нас асноўнае пытанне - аб нашым месцы і сэнсе існавання ў свеце", - расказаў ён.

"Гісторыя Пера Гюнта ў прадстаўленні Сяргея Мікеля - чарада канструюемых ім "жыццёвых праектаў", не заўсёды ўдалых, часам надуманых, часам выпадковых, але заўсёды маючых адну мэту: знайсці самога сябе. Гэта мазаічная "шматпраектная" музычна-харэаграфічная канцэпцыя атрымлівае арганічнае ўвасабленне ў своеасаблівай полістылістычнай сцэнаграфіі, мастаком-пастаноўшчыкам якой з'яўляецца Любоў Сідзельнікава. Фальклорная казачнасць і рамантычная фантазійнасць суседнічаюць з элементамі стымпанка і фантастыкі постапакаліптычнага толку", - адзначылі ў тэатры.

Балет з'явіўся на сцэне Вялікага тэатра ў 1966 годзе. Дырыжорам-пастаноўшчыкам стала легендарная Таццяна Каламійцава. Балетмайстрам-пастаноўшчыкам і аўтарам лібрэта спектакля Атарам Дадышкіліяні былі створаны танцы з разнастайнымі малюнкамі, якія перадаюць шырокі дыяпазон пачуццяў і настрою. "Выкарыстоўваліся элементы нарвежскага танцавальнага фальклору - масавыя і сольныя танцы выконваліся на пуантах пры захаванні нацыянальнага каларыту. Акрамя таго, сцэна Доўрскага царства вырашалася сродкамі графічнага, дакладнага, калючага танца - гэта з'яўляецца прыкладам сучаснага харэаграфічнага прыёму", - расказалі ў тэатры.

Спектакль захоўваўся ў рэпертуары да 1978 года, і праз больш як 40 гадоў гэта назва зноў з'явілася на афішы тэатра. "Дырыжор-пастаноўшчык народны артыст Беларусі Аляксандр Анісімаў захоплены гэтым творам не адзін год. У яго рэдакцыі і пад яго кіраўніцтвам у 2018 годзе са сцэны Белдзяржфілармоніі прагучала музычна-драматычная кампазіцыя Эдварда Грыга да п'есы Генрыка Ібсена, - падкрэслілі арганізатары. - Затым Аляксандр Анісімаў увасобіў музыку кампазітара на сцэне Вялікага тэатра. Узяўшы за аснову музыку да драмы Генрыка Ібсена, ён дапоўніў яе малавядомымі творамі Эдварда Грыга: фрагментамі "Лірычных п'ес", "Нарвежскіх танцаў", "Элегічных мелодый", "Сімфанічных танцаў" і, стаўшай лейтматывам тэмай з незавершанай оперы "Олаф Тругвасон". Пры гэтым партытура не абмяжоўваецца сімфанічным аркестрам: вялікае значэнне набываюць партыі салістаў і вакальнага ансамбля. Такім чынам, балет набывае рысы жанру сінтэтычнага".

Архіў
Пн Аўт Сер Чцв Пт Сб Нядз
Помнікі Вялікай Айчыннай вайны ў Беларусі