Афіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
Навіны
Выдатныя мясціны Беларусі
Каляндар падзей у Беларусі
Сусветная спадчына ЮНЕСКА ў Беларусі
Беларускія санаторыі і курорты
Сувеніры з Беларусі
| Галоўная | Навіны | Прамовы і інтэрв’ю

Прамовы і інтэрв’ю

15 Снж 2021

Дырэктар НІА: сістэма адукацыі Беларусі дынамічна развіваецца з улікам міжнародных тэндэнцый

Дырэктар НІА: сістэма адукацыі Беларусі дынамічна развіваецца з улікам міжнародных тэндэнцый

15 снежня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Сістэма адукацыі Беларусі дынамічна развіваецца і ўдасканальваецца з улікам міжнародных тэндэнцый, заявіла дырэктар Нацыянальнага інстытута адукацыі кандыдат педагагічных навук Валянціна Гінчук у час спецпраекта ў прэс-цэнтры БЕЛТА на тэму "Канцэпцыя развіцця сістэмы адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь да 2030 года".

"Сістэма адукацыі Беларусі дынамічна развіваецца і ўдасканальваецца з улікам міжнародных тэндэнцый, сярод якіх ключавымі з'яўляюцца арыентацыя на асобу навучэнца, бесперапыннасць адукацыі, кампетэнтнасны падыход, неаддзельнасць навучання ад выхавання, забеспячэнне даступнасці і якасці адукацыі. Ключавыя прыярытэты развіцця сістэмы адукацыі вызначаны ў такіх дакументах, як Нацыянальная стратэгія ўстойлівага сацыяльна-эканамічнага развіцця на перыяд да 2030 года, Праграма сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на 2021-2025 гады, дзяржаўная праграма "Адукацыя і маладзёжная палітыка", а таксама ў Канцэптуальных падыходах да развіцця сістэмы адукацыі да 2020 года і на перспектыву да 2030 года, якія былі разгледжаны і зацверджаны на рэспубліканскім педсавеце ў 2017 годзе", - расказала Валянціна Гінчук.

Канцэпцыя развіцця сістэмы адукацыі да 2030 года ўлічвае палажэнні гэтых праграмных дакументаў. "Канцэпцыя вызначае ў якасці асноўнай мэты развіцця дашкольнай, агульнай сярэдняй і спецыяльнай адукацыі - забеспячэнне даступнай і якаснай адукацыі. Яно разглядаецца як важнейшы фактар, які дае магчымасць на ўзроўні дашкольнай адукацыі стварыць роўныя стартавыя магчымасці для прадаўжэння адукацыі, а на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі з'яўляецца важным фактарам паспяховай сацыялізацыі вучняў у дынамічных умовах інфармацыйнага грамадства, падрыхтоўкі да свядомага выбару прафесіі і прадаўжэння адукацыі на працягу ўсяго жыцця. Але пры гэтым трэба разумець, што такі аспект, як даступнасць адукацыі, у нас, у адрозненне ад многіх краін, не звязаны з пераадоленнем дыскрымінацыі пры атрыманні адукацыі па тых ці іншых прыкметах, напрыклад, па гендарнай, канфесійнай, нацыянальнай або па сацыяльным узроўні", - адзначыла дырэктар НІА.

У якасці спосабу забеспячэння даступнасці адукацыі разглядаецца пераход да абавязковай агульнай сярэдняй адукацыі, які абазначаны ў канцэпцыі як адна з задач. "Гэта палажэнне знайшло адлюстраванне ў новым праекце Кодэкса аб адукацыі. У арт. 144 ужо замацавана абавязковасць агульнай сярэдняй адукацыі для вучняў, якая можа быць атрымана або ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі, або ва ўстановах прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі. Кодэкс прадугледжвае, што вучні, якія скончылі базавую школу, могуць прадоўжыць навучанне на ўзроўні прафесійна-тэхнічнай адукацыі з атрыманнем кваліфікацыі рабочага і абавязковай агульнай сярэдняй адукацыяй", - растлумачыла Валянціна Гінчук.

Яшчэ адным спосабам забеспячэння даступнасці адукацыі з'яўляецца ўключэнне ўсіх вучняў у адукацыйны працэс у формах, найбольш эфектыўных з улікам іх асаблівых адукацыйных патрэбнасцей і індывідуальных магчымасцей. "Прычым гэтыя індывідуальныя патрэбнасці могуць быць абумоўлены рознымі фактарамі: адоранасцю, талентам вучняў, нейкай жыццёвай сітуацыяй, станам здароўя. У арт. 2 праекта кодэкса прынцып інклюзіі ў адукацыі знайшоў адлюстраванне. Больш таго, у арт. 150 прадугледжана, што ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі могуць стварацца класы сумеснага навучання. Вучні з рознымі асаблівасцямі і адукацыйнымі патрэбнасцямі будуць асвойваць праграму агульнай сярэдняй адукацыі", - дапоўніла дырэктар НІА.

"У якасці асноўных напрамкаў развіцця сістэмы адукацыі ў канцэпцыі вызначаны ўдасканаленне арганізацыі адукацыі, яе зместу, навукова-метадычнага забеспячэння і ўдасканаленне адукацыйнага асяроддзя, - дадала Валянціна Гінчук. - Важнай задачай удасканалення арганізацыі агульнай сярэдняй адукацыі з'яўляецца ўмацаванне дысцыпліны і правапарадку ва ўстановах адукацыі. Па даручэнні кіраўніка дзяржавы, якое было дадзена на рэспубліканскім педсавеце ў жніўні 2021 года, распрацоўваецца школьны стандарт. Гэты дакумент будзе рэгуляваць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу і ўзаемаадносіны ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу".

Архіў
Пн Аўт Сер Чцв Пт Сб Нядз
Помнікі Вялікай Айчыннай вайны ў Беларусі