8 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прадпрыемствы Міністэрства прамысловасці прынялі актыўны ўдзел у мерапрыемствах месяца прамысловага турызму. Аб гэтым паведамілі БЕЛТА ў прэс-службе Мінпрама.
Акцыю арганізавала Міністэрства спорту і турызму сумесна з Міністэрствам прамысловасці і Нацыянальным агенцтвам па турызме. Месяц прамысловага турызму на прадпрыемствах Мінпрама прайшоў пад адзіным слоганам #ЗНАЙ НАШЕ для папулярызацыі гэтага віду турызму. Інфармацыя аб акцыі размяшчалася на афіцыйных сайтах прадпрыемстваў і ў акаўнтах сацыяльных сетак і месенджарах.
Месяц прамысловага турызму стаў знакавай падзеяй для развіцця гэтага напрамку ў Беларусі, адзначылі ў ведамстве. З 1 па 30 сакавіка 2025 года ва ўсіх рэгіёнах краіны на прадпрыемствах галіны прайшлі шматлікія мерапрыемствы - экскурсіі, віктарыны, дні адкрытых дзвярэй, якія прыцягнулі ўвагу як мясцовых жыхароў, так і турыстаў з іншых рэгіёнаў.
Згодна з аператыўнымі данымі, удзел у акцыі прынялі амаль 15 тыс. чалавек, якія змаглі не толькі ўбачыць працэс вытворчасці знутры, але і сустрэцца з прафесіяналамі, даведацца аб гісторыі, дасягненнях, прымяняемых сучасных тэхналогіях і планах далейшага развіцця прадпрыемстваў Мінпрама. Лідарамі па колькасці наведвальнікаў за мінулы месяц сталі холдынгі "БЕЛАЗ" (больш як 5,6 тыс. чалавек), "МТЗ-ХОЛДЫНГ" (звыш 3 тыс. чалавек) і "БЕЛАЎТАМАЗ" (больш за 980 чалавек).
Асаблівасцю месяца прамтурызму стаў рост колькасці прадпрыемстваў-удзельнікаў: да акцыі разам з буйнымі холдынгамі Мінпрама далучыліся і іх даччыныя прадпрыемствы. Такім чынам, турысты адкрылі для сябе новыя вытворчыя маршруты.
Вялікая ўвага была ўдзелена адукацыйнаму складніку. Правядзенне віктарын і конкурсаў садзейнічала павышэнню інфармаванасці аб прамысловасці і яе ролі ў эканоміцы краіны. Напрыклад, у "БМК Холдынгу" ў рамках кожнай экскурсіі праводзілася віктарына, па выніках якой пераможцы атрымлівалі набор брэндзіраванай сувенірнай прадукцыі. Пасля завяршэння экскурсій кожны наведвальнік таксама атрымліваў памятны брэндзіраваны сувенір. У праграму экскурсій была ўключана магчымасць стварыць у дадатку на тачскрын-панэлі арыгінальны макет актуальнай тэхнікі, вырабляемай прадпрыемствам, у якім можна ў 3D-праекцыі вывучыць інтэр'ер і экстэр'ер электробуса мадэлі Е321 або нізкападлогавага трамвая мадэлі Т811. ААТ "Мінскі аўтамабільны завод" праводзіў віктарыну "Заводская прахадная" па гісторыі станаўлення і развіцця дзейнасці прадпрыемства. Розныя актыўнасці сярод наведвальнікаў практыкавалі многія іншыя буйныя прадпрыемствы Мінпрама.
Акрамя таго, асобымі гасцямі прадпрыемстваў сталі наведвальнікі патрыятычных клубаў, сацыяльных прытулкаў і іншых устаноў. Напрыклад, Мінскі маторны завод прыняў выхаванцаў ваенна-патрыятычнага клуба "Авангард" факультэта ўнутраных войскаў Ваеннай акадэміі і навучэнцаў Спецыяльнай школы нумар 13 Мінска, Мінскі аўтамабільны завод прыадкрыў цэхі для выхаванцаў сацыяльна-педагагічнага цэнтра з прытулкам Заводскага раёна сталіцы. Экскурсіі прафарыентацыйнай накіраванасці для самых розных катэгорый гасцей (удзельнікі рэспубліканскай алімпіяды, навучэнцы профільных класаў, каледжаў і ліцэяў, тэхнапаркаў і інш.) правялі ўсе холдынгі Мінпрама ва ўсіх рэгіёнах краіны. Усе ўдзельнікі мерапрыемстваў адзначылі высокі ўзровень арганізацыі і цікавыя фарматы экскурсій.
Месяц прамысловага турызму стаў важным крокам да папулярызацыі гэтага напрамку і прыцягнення ўвагі да дасягненняў айчыннай прамысловасці, падкрэслілі ў прэс-службе Мінпрама.