Афіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
Навіны
Выдатныя мясціны Беларусі
Каляндар падзей у Беларусі
Сусветная спадчына ЮНЕСКА ў Беларусі
Беларускія санаторыі і курорты
Сувеніры з Беларусі
| Галоўная | Навіны | Галоўныя навіны

Галоўныя навіны

22 Ліп 2022

"Трэба прадаваць беларускае". Лукашэнка арыентаваў прадпрыемствы на актыўнае асваенне ўнутранага рынку


22 ліпеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка ў час наведвання гандлёвага цэнтра "Сталіца" ў Мінску арыентаваў айчынныя прадпрыемствы на актыўнае пашырэнне сваёй прадукцыі на ўнутраным рынку, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Трэба прадаваць беларускае. Усе хочуць добрую зарплату. А добрая зарплата - калі рэалізуецца тавар. А што ж мы ўнутраны рынак аддалі невядома каму і сядзім рукі склаўшы?" - сказаў кіраўнік дзяржавы. Характарызуючы цяперашнюю сітуацыю ў гандлі, калі ўскладнены продажы на знешнія рынкі некаторых замежных краін, ён нагадаў выраз "Не было б шчасця, ды няшчасце дапамагло". "Гэта падштурхне нас да таго, што мы пачнём нарэшце прадаваць беларускае як належыць, у поўным аб'ёме", - падкрэсліў Аляксандр Лукашэнка.

Як далажылі кіраўніку дзяржавы ў ходзе наведвання магазіна аднаго з вядомых беларускіх кандытарскіх брэндаў, цяпер на рынку вызваліліся нішы за кошт адыходу шэрага замежных пастаўшчыкоў. Кіраўнік дзяржавы ставіць задачу ў гэтых умовах умацаваць пазіцыі не толькі ў бягучым моманце, але і на перспектыву.

"Рынак наш унутраны. На знешнім нас таксама ведаюць. Але нам шмат і не трэба. Што мы ўжо, гіганты нейкія... Трэба забяспечыць сваіх людзей работай і зарплатай", - падкрэсліў беларускі лідар.

На айчынныя кандытарскія вырабы вялікі попыт і за мяжой, у тым ліку ў Кітаі. Таму яшчэ адна задача - пры неабходнасці пашыраць вытворчасць, адкрываць новыя лініі. "На рынку вялікі попыт. Няхай ён стварае новыя прадпрыемствы і вырабляе тое, што купляюць на рынку", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

У гэтым жа рэчышчы знаходзяцца і задачы рэгіянальнага развіцця. Другое кандытарскае прадпрыемства, з прадукцыяй якога таксама азнаёміўся кіраўнік дзяржавы, адкрыла невялікую вытворчасць у Слаўгарадзе на паўднёвым усходзе Магілёўскай вобласці. "Тое, што трэба", - адрэагаваў кіраўнік дзяржавы. Ён падкрэсліў, што ў такіх невялікіх гарадах важна ствараць такія вытворчасці на 70-100 рабочых месцаў.

Наведаў Прэзідэнт і гандлёвыя кропкі айчынных брэндаў лёгкай прамысловасці. Яму расказалі аб асартыменце, навінках. Напрыклад, на працягу апошніх гадоў стабільна расце попыт на прадукцыю з лёну. Як і ў выпадку кандытарскай галіны, ішла размова аб пастаўках сыравіны, больш актыўнай рабоце на ўнутраным рынку.

"Трэба вырабляць тое, што купляецца на рынку. Ну і ад класікі, ад традыцыйнага не адыходзіць, - адзначыў беларускі лідар. - Ты павінна (звяртаючыся да старшыні канцэрна "Беллегпрам" Таццяны Лугіной. - Заўвага БЕЛТА) кантраляваць, каб мыш не прапаўзла на твой рынак. Цяпер момант заняць рынак і нікога сюды не пускаць".

У гандлёвым цэнтры для айчынных брэндаў стварылі прывабныя ўмовы і з пункту гледжання арэнды гандлёвых плошчаў. Аляксандр Лукашэнка даручыў унесці прапанову, каб у адпаведнасці з гэтым стандартам працавалі і ў іншых месцах.

Зайшоў Прэзідэнт і ў магазін мерчу "Першы". Яму расказалі, што прадукцыя актыўна купляецца не толькі ў стацыянарных гандлёвых кропках, але і ў рамках выязнога гандлю на розных святах і фестывалях. Часта бяруць мерч у якасці сувеніраў і падарункаў замежныя госці з самых розных краін. Дарэчы, на адной з нядаўніх навінак ёсць і аўтограф Аляксандра Лукашэнкі.

Ён таксама даў некаторыя практычныя рэкамендацыі ў частцы дызайну тавараў і акцэнтаваў увагу, што цэны павінны быць даступнымі.

Наведванне гандлёвага цэнтра гэтым не абмежавалася. Пабываў кіраўнік дзяржавы і ў мэблевым, магазіне мясной прадукцыі аднаго з агракамбінатаў, фарфору, аб'ектах грамадскага харчавання. Усюды ішла дзелавая размова аб умовах работы, перспектывах пашырэння асартыменту і сеткі гандлёвых кропак, магчымых цяжкасцях і шляхах іх пераадолення. Як заведзена, не абышлося і без дэгустацыі. Аляксандр Лукашэнка асабіста ацаніў смакавыя якасці прадуктаў.

ГЦ "Сталіца" працуе з 2006 года і цяпер перажывае абнаўленне і рэбрэндынг. Уласнік цэнтра - Мінгарвыканкам - пазіцыянуе цэнтр у якасці гандлёвай прасторы, у якой прадстаўлены фірменныя магазіны вядучых беларускіх вытворцаў. Галоўная мэта пераўтварэнняў - папулярызаваць айчынныя брэнды і стварыць для пакупнікоў камфортныя ўмовы для іх набыцця, сабраўшы ў адным месцы, каб была магчымасць ацаніць іх перавагі. Для айчынных вытворцаў па рашэнні ўрада прадугледжаны асаблівыя стаўкі арэнднай платы ніжэйшыя за рыначныя.

На пастаяннай аснове ў гандлёвым цэнтры праходзяць кірмашы беларускіх дызайнераў і майстроў, маркетынгавыя мерапрыемствы па папулярызацыі айчынных тавараў, дні скідак, выстаўкі, спартыўныя мерапрыемствы, розныя рэкламныя акцыі. Тут таксама праводзяцца паказы калекцый айчынных брэндаў канцэрна "Беллегпрам" з удзелам мадэлей Нацыянальнай школы прыгажосці.

Наладжана супрацоўніцтва з вядучымі творчымі ВНУ краіны. Іх студэнтам прадастаўляецца магчымасць прадэманстраваць сваю творчасць: творы мастацтва, харэаграфічныя нумары і праграмы. Прэзідэнт звярнуў увагу, што за такі ўдзел студэнцкай моладзі ў рабоце гандлёвага цэнтра можна прадугледзець матэрыяльнае ўзнагароджанне. "Ніхто не гаворыць аб тым, што мы "верталётныя" грошы будзем раскідваць, але калі студэнт прыйшоў і штосьці сыграў, праспяваў, карціны захочуць вывесіць - няхай прадаюць. Трэба падтрымліваць", - сказаў беларускі лідар.

Архіў
Пн Аўт Сер Чцв Пт Сб Нядз
Помнікі Вялікай Айчыннай вайны ў Беларусі