Афіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
Навіны
Выдатныя мясціны Беларусі
Каляндар падзей у Беларусі
Сусветная спадчына ЮНЕСКА ў Беларусі
Беларускія санаторыі і курорты
Сувеніры з Беларусі
| Галоўная | Навіны | Галоўныя навіны

Галоўныя навіны

16 Лют 2021

Лукашэнка мае намер наведаць мотавелазавод у Мінску, каб канчаткова вызначыць перспектывы яго развіцця

Лукашэнка мае намер наведаць мотавелазавод у Мінску, каб канчаткова вызначыць перспектывы яго развіцця

16 лютага, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка мае намер у бліжэйшы час асабіста наведаць пляцоўку мотавелазавода ў Мінску, каб канчаткова вызначыцца з перспектывамі развіцця вытворчасці мотавелатэхнікі. Аб гэтым паведаміў журналістам намеснік прэм'ер-міністра Юрый Назараў па выніках нарады ў кіраўніка дзяржавы па пытаннях развіцця айчыннай мотавелатэхнікі, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

Трэба вызначыцца перш за ўсё па двух асноўных пытаннях: па якіх напрамках развіваць айчынную вытворчасць мотавелатэхнікі і як задзейнічаць вялікія плошчы, на якіх размешчаны завод.

Што датычыцца вытворчасці, то тут, паводле слоў віцэ-прэм'ера, ёсць абсалютная ўпэўненасць, што яна неабходна. "Рашэнне прынята простае: прадпрыемству быць, яно павінна развівацца далей. Адзінае, было некалькі варыянтаў развіцця прадпрыемства, - заявіў Юрый Назараў. - Прэзідэнт прыняў рашэнне, што з выездам на гэту пляцоўку прымем канчатковае рашэнне, аж да таго, у якім корпусе будзе новая вытворчасць".

Як расказаў віцэ-прэм'ер, на нарадзе ў Прэзідэнта абмяркоўвалася некалькі варыянтаў развіцця мотавелазавода, у тым ліку стварэнне новай высокатэхналагічнай вытворчасці, арыентаванай у першую чаргу на экспарт. "Побач размешчаны буйнейшы спажывец - рынак Еўрапейскага Саюза. Паводле ацэнкі спецыялістаў, яго штогадовая ёмістасць - да 30 млн штук веламотатэхнікі, - растлумачыў Юрый Назараў. - Глядзець трэба ў першую чаргу на гэты рынак, ён маржынальны. З якім прадуктам можна прыйсці на гэты рынак? Відавочна, што з самым танным туды прыходзіць не варта, таму што таннае асацыіруецца з няякасным. Туды трэба прыйсці з якасным прадуктам".

"На існуючых плошчах і пры існуючых тэхналогіях стварыць сучасны якасны прадукт ужо немагчыма, - прадоўжыў ён. - Можна яшчэ прырасці. Па планах прадпрыемства, яны да 2023 збіраюцца падвоіць вытворчасць веласіпедаў. Але гэта ўжо не развіццё, а рух па інерцыі. Мы прапаноўвалі варыянт стварэння абсалютна новай вытворчасці".

Паводле разлікаў экспертаў, рынак Еўрасаюза будзе штогод прырастаць у спажыванні мотавелатэхнікі прыкладна на 9 працэнтаў, пры гэтым рост будзе адбывацца ў асноўным за кошт электратранспарту. А ў Беларусі якраз ёсць кампетэнцыі, свае напрацоўкі ў гэтай сферы, у прыватнасці, у завода "Аптрон".

Адзін з магчымых варыянтаў развіцця мотавелазавода - стварэнне новай вытворчасці з выкарыстаннем сродкаў інавацыйнага фонду сталіцы.

Што датычыцца вялікіх плошчаў завода (а гэта каля 27 га), то прапануецца перадача незадзейнічаных плошчаў мінскаму тэхнапарку. "На гэтай пляцоўцы ў рамках тэхнапарка трэба пастарацца разгарнуць вытворчасць камплектуючых: хтосьці спіцу будзе вырабляць, хто званок для веласіпеда і гэтак далей. Вось тады будзе рэалізавана ідэя генерацыі вытворчасці на гэтых плошчах", - адзначыў Юрый Назараў.

Адказваючы на ​​пытанне, ці ёсць упэўненасць, што айчынную прадукцыю дапусцяць на еўрапейскі рынак, віцэ-прэм'ер сказаў: "А чаму не пусцяць? Так, ёсць пэўныя абмежаванні. Каб прыйсці з электрамотавелатранспартам на еўрапейскі рынак, трэба атрымаць іх сертыфікат. Многія вытворчасці ў Беларусі маюць аналагічныя еўрапейскія сертыфікаты. Таму баяцца, што нас туды не пусцяць, не трэба. Не так проста туды зайсці? Так. Але над гэтым трэба працаваць", - падкрэсліў ён.

Паводле слоў Юрыя Назарава, пастаўкі менавіта ў краіны ЕС найбольш эфектыўныя з эканамічнага пункту гледжання, таму што гэты рынак маржынальны, расце і геаграфічна блізка размешчаны. "Сёння трэба гаварыць не проста аб тым, што мы на гэтых плошчах прырасцём у аб'ёме вытворчасці або створым, дапусцім, 100 працоўных месцаў. Трэба гаварыць аб стварэнні прынцыпова новай высокатэхналагічнай вытворчасці з максімальнай лакалізацыяй. Сёння яна 41 працэнт, а калі рэалізаваць гэту бізнес-ідэю, то яна вырасце да 60 працэнтаў, і гэта ўжо добра. І калі мы ў лакалізацыю ўключым пляцоўку, каб яна максімальна працавала як зборачная вытворчасць мотавелазавода - будзе яшчэ лепш", - падагульніў віцэ-прэм'ер.

Архіў
Пн Аўт Сер Чцв Пт Сб Нядз
Помнікі Вялікай Айчыннай вайны ў Беларусі