У рамках Аўстрыйскага культурнага сезона-2017 на сцэне Вялікага тэатра Беларусі прадставілі прэм'еру оперы "Чароўная флейта", якая стала апошняй і, бадай, адной з самых знакавых у творчай спадчыне Вольфганга Амадэя Моцарта. Рэжысёрам новай версіі выступіў нямецкі дырыжор-пастаноўшчык і мастацкі кіраўнік канцэртнай залы "Брукнерхаус" у Лінцы, прафесар Ханс-Ёахім Фрай, які яшчэ ў 2013-м паставіў у галоўным тэатры краіны "Лятучага галандца" Рыхарда Вагнера.
Акрамя ўплывовага рэжысёра, разам з беларускай трупай над увасабленнем "оперы для народа" працавала міжнародная каманда. У яе склад увайшлі аўстрыйцы – дырыжор-пастаноўшчык Манфрэд Маерхофер і мастак па касцюмах Хартмут Шоргхофер, якія з дапамогай камп'ютарнай тэхнікі і складаных механізмаў сцэны дапамаглі маэстра стварыць сучасную, лёгкую па гучанні і сцэнаграфіі пастаноўку ў стылі фэнтэзі, якая нагадвае такія вядомыя кінасагі як "Гульня прастолаў" і "Уладар Пярсцёнкаў".
Знакамітая опера-казка, прэм'ера якой адбылася на венскай сцэне больш за два стагоддзі таму, прысвечана вечнаму проціборству дабра і зла, дзе чароўная флейта становіцца не толькі музычным інструментам, але і зброяй… Захапляючае дзейства пераносіць гледачоў у розныя светы: цёмны, у якім кіруе Царыца ночы, светлы, які знаходзіцца ў веданні Зарастра, і прыродны, натуральны свет, дзе жыве такі персанаж, як, напрыклад, Папагена.
Новая версія "Чароўнай флейты" ўражвае сваімі маштабамі і дасканалай прапрацоўкай нават самых дробных дэталей: 26 сцэнічных планаў і звыш 200 касцюмаў. І гэта далёка не ўсё! Напярэдадні прэм'еры, якая адбылася 30 сакавіка, Вялікі тэатр Беларусі змоўк на цэлы тыдзень, каб правесці фінальныя рэпетыцыі і падрыхтаваць сцэну да аднаго з самых складаных у тэхнічным плане спектакляў у сваім рэпертуары.
Адной з асаблівасцей свежай рэдакцыі "Чароўнай флейты" з'яўляецца тое, што на беларускай сцэне сусветна вядомая опера ўпершыню загучала адразу на дзвюх мовах – рускай і нямецкай. Прычым арыгінальная партытура засталася нязменнай, толькі рэплікі дыялогавых вакальных партый былі скарочаны для надання большай дынамікі, але, у адрозненне ад арый, зразумелыя рускамоўнаму слухачу.
Падрыхтоўка да прэм'еры і лепшыя кадры з фінальных рэпетыцый оперы "Чароўная флейта" на сцэне Вялікага тэатра Беларусі – у фотагалерэі…
Фота: Аксана Манчук